सूक्तयः (अकारादिः)
* अग्नेरभ्यागतो मूर्तिः ।
* अङ्गीकृतं सुकृतिनः परिपालयन्ति।
* अजो नित्यं शाश्वतोऽयं पुराणः ।
* अज्ञः सुखमाराध्यः ।
* अति सर्वत्र वर्जयेत् ।
* अतिथिदेवो भव ।
* अतिदर्पे हता लङ्का ।
* अत्यादरः शङ्कनीयः ।
* अत्येति रजनी या तु ।
* अद्यतेऽत्ति च भूतानि, तस्मादन्नं तदुच्यते ।
* अद्यैव कुरु यच्छ्रेयः ।
* अधिकस्य अधिकं फलम् ।
* अध्यात्मविद्या विद्यानाम् ।
* अनर्थाः क्षिप्रमायान्ति वाग्दुष्टं क्रोधनं तथा ।
* अनारोग्यमनायुष्यमस्वर्ग्यं चातिभोजनम् ।
* अनार्यजुष्टेन पथा प्रवृत्तानां शिवं कुतः ?
* अनिर्वेदः सदा कार्यः ।
* अनुरक्तस्य चिह्नं तद्दोषेऽपि गुणसङ्ग्रहः ।
* अन्तर्दुष्टः क्षमायुक्तः सर्वानर्थकरः किल ।
* अन्नं न निन्द्यात् तद्व्रतम् ।
* अन्नं न परिचक्षीत तद्वृतम् ।
* अपन्थानं तु गच्छन्तं सोदरोऽपि विमुञ्चति ।
* अप्रकटीकृतशक्तिः शक्तोऽपि जनः तिरस्क्रियां लभते ।
* अप्रमत्तः सदा भवेत् ।
* अप्रियस्यापि पथ्यस्य परिणामः सुखावहः ।
* अप्रियस्य च पथ्यस्य वक्ता श्रोता च दुर्लभः।
* अभिमानविहीनानां किं धनेन, किमायुषा ?
* अभ्यासः कर्मसु कौशलमुत्पादयत्येव ।
* अमेध्यो वै पुरुषो यदनृतं वदति ।
* अर्के चेन्मधु विन्देत किमर्थं पर्वतं व्रजेत् ।
* अर्थत्यागोऽपि कार्यस्स्याद् अर्थं श्रेयांसमिच्छता ।
* अर्थमूलौ हि धर्मकामौ ।
* अर्थस्य पुरुषो दासो दासः त्वर्थो न कस्यचित् ।
* अर्थार्थी जीवलोकोऽयम् ।
* अर्थो हि लोके पुरुषस्य बन्धुः ।
* अर्धो घटो घोषमुपैति नूनम् ।
* अर्धो वै एष आत्मनो यत् पत्नी ।
* अर्धो वै एष आत्मनो यत्पत्नी ।
* अलक्ष्मीराविशत्येव शयानमलसं नरम् ।
* अल्पक्लेशं मरणं दारिद्र्यमनल्पकं दुःखम् ।
* अल्पविद्या भयङ्करी ।
* अवश्यमेव भोक्तव्यं कृतं कर्म शुभाशुभम् ।
* अव्यवस्थितचित्तस्य प्रसादोऽपि भयङ्करः ।
* अशान्तस्य मनो भारम् ।
* अश्नुते स हि कल्याणं व्यसने यो न मुह्यति ।
* अहङ्कारविमूढात्मा कर्ताहमिति मन्यते ।
* अहिंसा परमो धर्मः।
सूक्तयः (आकारादिः)
· आकण्ठजलमग्नोऽपि श्वा लिहत्येव जिह्वया ।
· आचरिष्यसि चेत्कर्म महतोऽर्थान् अवाप्स्यसि ।
· आचारः कुलमाख्याति ।
· आचारः परमो धर्मः ।
· आचारहीनं न पुनन्ति वेदाः ।
· आचार्यः कस्मादाचारं ग्राहयतीति ।
· आचार्यवान् पुरुषो वेद ।
· आचार्यशिष्टा याजातिस्सानित्या साजरामरा ।
· आचार्याद्देव खलु विदिता विद्या साधिष्यं प्रापत् ।
· आचार्यो ब्रह्मणो मूर्तिः ।
· आत्मनः प्रतिकूलानि परेषां न समाचरेत् ।
· आत्मोद्धारं विना लोके परोद्धारः सुदुष्करः ।
· आत्मैव ह्यात्मनः साक्षी कृतस्याप्यकृतस्य च ।
· आदानं हि विसर्गाय सतां वारिमुचामिव ।
· आ नो भद्राः क्रतवो यन्तु विश्वतः ।
· आपत्काले च कष्टे च नोत्साहस्त्यज्यते बुधैः ।
· आपदि स्फुरति प्रज्ञा यस्य धीरः स एव हि ।
· आपदां कथितः पन्थाः इन्द्रियाणाम् असंयमः ।
· आरभन्तेऽल्पमेवाज्ञाः कार्यव्यग्रा भवन्ति च।
· आरोहणम् आक्रमणं जीवतो जीयतोऽयनम् ।
· आशा येषां दासी तेषां दासायते लोकः ।
· आहारे व्यवहारे च त्यक्तलज्जः सुखी भवेत्।
सूक्तयः (इकारादिः)
· इदमेव सुबुद्धित्वम् आयादल्पतरो व्ययः ।
· इन्द्रियाणि प्रमाथीनि हरन्ति प्रसभं मनः ।
सूक्तयः (ईकारादिः)
· ईर्ष्या कलहमूलं स्यात् ।
सूक्तयः (उकारादिः)
· उत्तमस्य विशेषेणे कलङ्कोत्पादको जनः ।
· उत्तिष्ठत, जागृत, प्राप्य वरान् निबोधत ।
· उत्पद्यन्ते विलीयन्ते दरिद्राणां मनोरथाः ।
· उदारचरितानां तु वसुधैव कुटुम्बकम्।
· उदिते हि सहस्रांशौ न खद्योतो न चन्द्रमाः।
· उद्धरेत् दीनमात्मानं, समर्थो धर्ममाचरेत् ।
· उद्यमेन हि सिध्यन्ति कार्याणि न मनोरथैः।
· उपदेशो हि न मूर्खाणां प्रकोपाय न शान्तये।
· उपायं चिन्तयेत् प्राज्ञः अपायं च विचिन्तयेत्।
· उष्णो दहति चाङ्गारः, शीतः कृष्णायते करम्।
सूक्तयः (एकारादिः)
· एकः प्रजायते जन्तुः एकः एव प्रलीयते।
· एकयोनीप्रसूतानां तेषां गन्धं पृथक् पृथक् ।
· एति जीवन्तमानन्दो नरं वर्षशतादपि ।
सूक्तयः (ककारादिः)
· कस्यात्यन्तं सुखमुपनतं दुःखमेकान्ततो वा।
· कर्तव्यमेव कर्तव्यं प्राणैः कण्ठगतैरपि ।
· कातर्यं केवला नीतिः शौर्यं श्वापदचेष्टितम् ।
· कामार्ता हि प्रकृतिकृपणाश्चेतनाश्चेतनेषु।
· कार्यकाले दुर्लभः पुरुषसमुदायः ।
· कार्यं निदानाद्धि गुणानधीते ।
· किञ्चित्कालोपभोग्यानि यौवनानि धनानि च।
· कुपुत्रो जायेत क्वचिदपि कुमाता न भवति।
· कुर्वन्नेवेह कर्माणि जिजीविषेत् शतं समाः ।
· कृतं मे दक्षिणे हस्ते जयो मे सव्य आहितः ।
· कृते च प्रतिकर्तव्यम् एष धर्मः सनातनः ।
· क्रियासिद्धिः सत्त्वे भवति महतां नोपकरणे।
· क्षणमुज्ज्वलितं श्रेयः न तु धूमायितं चिरम् ।
· क्षणे रुष्टा क्षणे तुष्टा रुष्टा तुष्टा क्षणे क्षणे।
· क्षिप्रमक्रियमाणस्य कालः पिबति तद्रसम् ।
सूक्तयः (गकारादिः)
· गतानुगतिको लोकः न लोकः पारमार्थिकः ।
· गुणाः पूजास्थानं गुणिषु न च लिङ्गं न च वयः ।
· गुणाः प्रियत्वेऽधिकृता न संस्तवः।
· गुरुतां नयन्ति हि गुणा न संहतिः ।
· गृहीत इव केशेषु मृत्युना धर्ममाचरेत्।
सूक्तयः (चकारादिः)
· चक्रारपङ्क्तिरिव गच्छति भाग्यपङ्क्तिः।
सूक्तयः (जकारादिः)
· जननी जन्मभूमिश्च स्वर्गादपि गरीयसी।
· जलबिन्दुनिपातेन क्रमशः पूर्यते घटः।
· जातस्य हि ध्रुवो मृत्युः।
· जितक्रोधेन सर्वं हि जगदेतद्विजीयते ।
· जीवने यावदादानं स्यात् प्रदानं ततोऽधिकम् ।
· ज्ञानं भारः क्रियां विना ।
· ज्ञानमार्गे ह्यहङ्कारः परिघो दुरतिक्रमः ।
· ज्ञानलवदुर्विदग्धं ब्रह्मापि नरं न रञ्जयति ।
सूक्तयः (तकारादिः)
· तन्मित्रं यदकृत्रिमम् ।
· त्याज्यं न धैर्यं विधुरेऽपि काले।
सूक्तयः (दकारादिः)
· दारिद्र्यदोषो गुणराशिनाशी।
· दीर्घसूत्री विनश्यति ।
· दुःखं त्यक्तुं रूढमूलो हि अनुरागः ।
· दूरतः पर्वतो रम्यः ।
· दैवमेव हि साहाय्यं कुरुते सत्त्वशालिनाम् ।
· दैवे दुर्जनतां गते तृणमपि प्रायेण वज्रायते।
सूक्तयः (धकारादिः)
· धर्म जिज्ञासमानानां प्रमाणं परमं श्रुतिः ।
· धर्मलोपो महांस्तस्य कृते ह्यप्रतिकुर्वत ।
· धर्मो रक्षति रक्षितः।
· धर्मार्थकाममोक्षाणाम् आरोग्यं मूलकारणम् ।
सूक्तयः (नकारादिः)
· न कञ्च न वसतौ प्रत्याचक्षीत ।
· न कालमतिवर्तन्ते महान्तः स्वेषु कर्मसु ।
· न गृहं गृहमित्याहुः गृहिणी गृहमुच्यते।
· न जातु कामः कामानामुपभोगे न शाम्यति।
· न जातु कामः कामानाम् उपभोगे न शाम्यति।
· न तद् दानं प्रशंसन्ति ये न वृत्तिर्विपद्यते ।
· न नश्यति तमो नाम कृतया दीपवार्तया ।
· न रत्नम् अन्विष्यति मृग्यते हि तत्।
· न वक्तुमिच्छन्ति मृषा हितैषिणः ।
· न वञ्चनीयाः प्रभवोऽनुजीविभिः ।
· न वारिणा शुद्ध्यति चान्तरात्मा ।
· न विश्वसेत् अविश्वस्ते विश्वस्ते नाति विश्वसेत्।
· न शक्या हि स्त्रियो रोद्धुं प्रस्थिता दयितं प्रति ।
· न हि कल्याणकृत् कश्चित् दुर्गतिं तात गच्छति ।
· न हि कृतमुपकारं साधवो विस्मरन्ति ।
· न हि दुष्करमस्तीह किञ्चदध्यवसायिनाम् ।
· न हि निर्विण्णमागम्य कश्चित् प्राप्नोति शोभनम् ।
· न हि सर्वः सर्वं जानाति ।
· न ह्यमूला जनश्रुतिः।
· न ह्येको भागः कुक्कुट्याः पाकाय, अपरो भागः प्रसवाय कल्पते ।
· नाकवित्वम् अधर्माय ।
· नाकार्यमस्ति क्षुद्रस्य नावाच्यं विद्यते क्वचित् ।
· नाद्रव्यविहिता काचित् क्रियाभवति शोभना ।
· नाधनो धर्मकृत्या नि यथावदनुतिष्ठति ।
· नायं लोकोऽस्त्ययज्ञस्य कुतोन्यः कुरुसत्तम ।
· नायं लोकोऽस्ति न परो न सुखं संशयात्मनः ।
· नाराजके जनपदे योगक्षेमः प्रवर्तते ।
· नासमीक्ष्य परं स्थानं पूर्वमायतनं त्यजेत्।
· नास्तिह्रीरशनार्थिनः ।
· निरस्तपादपे देशे एरण्डोऽपि द्रुमायते।
· निरीहो नाश्नुते महत् ।
· निसर्गः हि धीराणां यदापद्यधिकं धृढम् ।
· निस्सारस्य पदार्थस्य प्रायेणाडम्बरो महान् ।
· नीचो वदति न कुरुते, वदति न साधुः करोत्येव ।
· नीचैर्गच्छत्युपरि च दशा चक्रनेमिक्रमेण॥
· नैतादृशं ब्राह्मणस्यास्ति वित्तं यथैकता समता सत्यता च।
सूक्तयः (पकारादिः)
· पदं हि सर्वत्र गुणैर्निधीयते ।
· पयः पानं भुजङ्गानां केवलं विषवर्धनम्।
· परस्परं भावयन्तः श्रेयः परमवाप्स्यथ ।
· पराधीने परं दुःखं, स्वाधीने तु महत्सुखम् ।
· परान् समुपसेवेत, न सेव्येत परं परैः ।
· परान्नं दुर्लभं लोके शरीराणि पुनः पुनः॥
· परोपकारः पुण्याय पापाय परपीडनम् ।
· परोपकाराय सतां विभूतयः।
· पर्वतखनने मूषकोपलब्धिः।
· पाणौ पयसा दग्धे तक्रं फूत्कृत्य पिबति पामरः।
· पुण्यस्य फलमिच्छन्ति पुण्यं नेच्छन्ति मानवाः ।
· पृथिव्यां त्रीणि रत्नानि जलमन्नं सुभाषितम् ।
· प्रकृत्यमित्रा हि सतामसधवः ।
· प्रमादः सम्पदं हन्ति ।
· प्रियञ्च नानृतं ब्रूयात् एष धर्मः सनातनः।
· प्रियवाक्यप्रदानेन सर्वे तुष्यन्ति जन्तवः।
· प्रेमयुक्तमितरेतराश्रयम् ।
· पङ्को हि नभसि क्षिप्तः क्षेप्तुः पतति मूर्धनि ।
· पञ्चभिः मिलितैः किं यत् जगतीह न साध्यते ।
सूक्तयः (बकारादिः)
· बलीयसी केवलमीश्वरेच्छा।
· बुद्धिर्यस्य बलं तस्य।
· बुभुक्षितं न प्रतिभाति किञ्चित्।
· बुभुक्षितः किं न करोति पापम्।
· बृहत्सहायः कार्यान्तं क्षोदीयान् अपि गच्छति ।
· ब्राह्मणस्य तु देहोयं नोपभोगाय विद्यते ।
सूक्तयः (भकारादिः)
· भवन्ति नम्रास्तरवः फलोद्गमैः।
· भिक्षुकाः सन्तीति शालयो नोप्यन्ते, स्थालयो नाधिश्रीयन्ते ।
· भोजनं कुरु दुर्बुद्धे मा शरीरे दयां कुरु।
सूक्तयः (मकारादिः)
· मन एव मनुष्याणां कारणं बन्धमोक्षयोः।
· मनः पूतं समाचरेत्।
· मनसि च परितुष्टे कोऽर्थवान् को दरिद्रः।
· मनस्वी कार्यार्थी न गणयति दुःखं न च सुखम् ।
· मनोरथानां न समाप्तिरस्ति ।
· मनोरथानाम् अतटाः प्रवाहाः ।
· महाजनो येन गतः स पन्थाः ।
· महारम्भः कृतधियस्तिष्ठन्ति च निराकुलाः॥
· मा गृधः कस्यस्विद्धनम्।
· मानो हि महतां धनम्।
· मार्गारब्धाः सर्वयत्नाः फलन्ति ।
· मितं सारञ्च वचो हि वाग्मिता।
सूक्तयः (यकारादिः)
· यत्र नार्यस्तु पूज्यन्ते रमन्ते तत्र देवताः।
· यत्र विद्वज्जनो नास्ति प्राज्ञस्तत्राल्पधीरपि ।
· यदध्यासितमर्हद्भिस्तद्धि तीर्थं प्रचक्षते ।
· यद्धात्रा निजभावपट्टलिखितं तन्मार्जितुं कः क्षमः।
· यद्यपि शुद्धं लोकविरुद्धं नाकरणीयं नाचरणीयम्।
· यया कया च विधया बह्वन्नं प्राप्नुयात् ।
· यस्यागमः केवलजीविकायै तं ज्ञानपण्यं वणिजं वदन्ति ।
· याज्ञा मोघा वरमधिगुणे नाधमे लब्धकामा ।
· यादृशी भावना यस्य सिद्धिर्भवति तादृशी ।
· योग्यत्वाद् यः समुत्कर्षो निरपायः सः सर्वथा ।
· यो यद्वपति बीजं हि लभते सोऽपि तत्फलम् ।
· योऽर्थे शुचिस्सः हि शुचिर्न मृद्वारिशुचिः शुचिः ।
सूक्तयः (रकारादिः)
· रक्तं पुरुषं स्त्रियः परिभवन्ति ।
· रिक्तः सर्वो भवति हि लघुः पूर्णता गौरवाय ।
सूक्तयः (लकारादिः)
· लोकहितं मम करणीयम् ।
· लोकाः समस्ताः सुखिनो भवन्तु।
सूक्तयः (वकारादिः)
· वक्तारो दर्दुरा यत्र, तत्र मौनं हि शोभनम्।
· वचस्तत्र प्रयोक्तव्यं यत्रोक्तं लभते फलम्।
· वरं विरोधोऽपि समं महात्मभिः ।
· वसुधैव कुटुम्बकम्।
· वस्तुदोषमनादृत्य गुणांश्चिन्वन्ति तद्विदः ।
· विकारहेतौ सति विक्रियन्ते येषां न चेतांसि त एव धीराः ।
· विद्यया अमृतमश्नुते।
· विद्या मित्रं प्रवासेषु भार्या मित्रं गृहेषु च ।
· विद्याधनं सर्वधनप्रधानम्।
· विद्याधनं सर्वधनात् प्रधानम्।
· विद्याविहीनः पशुः।
· विवेकभ्रष्टानां भवति विनिपातः शतमुखः ।
· विश्वसयत्याशु सतां हि योगः ।
· वृत्तेन हि भवत्यार्यो न धनेन न विद्यया ।
· व्यवहारेण हि जायन्ते मित्राणि रिपवस्तथा।
· व्याधितस्यौषधं मित्रं धर्मो मित्रं मृतस्य च ।
सूक्तयः (शकारादिः)
· शठे शाठ्यं समाचरेत्।
· शत्रवो यान्ति मित्रत्वं विशुद्धे सति चेतसा ।
· शत्रोरपि गुणा वाच्याः दोषा वाच्या गुरोरपि ।
· शरीरं पातयामि कार्यं वा साधयामि।
· शास्त्रं हि निश्चितधियां क्व न सिद्धमेति।
· शिरो वा तद्यज्ञस्य यदातिथ्यम् ।
· शीलं हि सर्वस्य नरस्य भूषणम् ।
· शुद्धा हि बुद्धिः किल कामधेनुः ।
सूक्तयः (सकारादिः)
· स तु भवति दरिद्रो यस्य तृष्णा विशाला।
· सतां हि वाणी गुणमेव भाषते ।
· सत्यश्रमाभ्यां सकलार्थसिद्धिः ।
· सत्यं ब्रूयात् प्रियं ब्रूयात् न ब्रूयात् सत्यमप्रियम्।
· समूलो वा परिशुष्यति यदनृतं वदति ।
· सर्वः स्वार्थं समीहते।
· सर्वथा सुकरा मैत्री, दुष्करं परिपालनम् ।
· सर्वमतिमात्रं दोषाय ।
· सर्वे भद्राणि पश्यन्तु मा कश्चिद् दुःखभाग्भवेत्।
· सर्वे भवन्तु सुखिनः सर्वे सन्तु निरामयाः।
· सर्वेषामपि शौचानाम् अर्थशौचं परं स्मृतम् ।
· सर्वेषु भूतेषु दया हि धर्मः ।
· सहते विपत्सहस्रं मानी नैवापमानलेशमपि ।
· सहसा विदधीत न क्रियाम् अविवेकः परमापदां पदम् ।
· सिद्ध्यन्ति कुत्र सुकृतानि विना श्रमेण ?
· सुतप्तमपि पानीयं शमत्येव पावकम्।
· सुदुर्लभाः सर्वमनोरमा गिरः ।
· सुलभा रम्यता लोके दुर्लभं हि गुणार्जनम् ।
· सुलभो हि द्विषां भङ्गः दुर्लभा सत्स्ववाच्यता ।
· सोत्साहानां नास्त्यसाध्यं नराणाम् ।
· स्मृत्वा स्मृत्वा याति दुःखं नवत्वम् ।
· स्वदेशे पूज्यते राजा विद्वान् सर्वत्र पूज्यते ।
· स्वे स्वे कर्मण्यभिरतः संसिद्धिं लभते नरः ।
· सङ्घे शक्तिः कलौ युगे ।
· सन्तोषं जनयेत् प्राज्ञः तदेवेश्वरपूजनम् ।
· सन्दीप्ते भवने न कूपखननं प्रत्युद्यमः कीदृशः ?
· सम्भावितस्य चाकीर्तिः मरणात् अतिरिच्यते ।
· संसर्गजाः दोषगुणाः भवन्ति ।
सूक्तयः (हकारादिः)
· हता नीरसनाथा स्त्रीः ।
· हन्त्यनर्थं पराक्रमः ।
· हितं मनोहारि च् दुर्लभं वचः ।सूक्तयः (अकारादिः)
* अग्नेरभ्यागतो मूर्तिः ।
* अङ्गीकृतं सुकृतिनः परिपालयन्ति।
* अजो नित्यं शाश्वतोऽयं पुराणः ।
* अज्ञः सुखमाराध्यः ।
* अति सर्वत्र वर्जयेत् ।
* अतिथिदेवो भव ।
* अतिदर्पे हता लङ्का ।
* अत्यादरः शङ्कनीयः ।
* अत्येति रजनी या तु ।
* अद्यतेऽत्ति च भूतानि, तस्मादन्नं तदुच्यते ।
* अद्यैव कुरु यच्छ्रेयः ।
* अधिकस्य अधिकं फलम् ।
* अध्यात्मविद्या विद्यानाम् ।
* अनर्थाः क्षिप्रमायान्ति वाग्दुष्टं क्रोधनं तथा ।
* अनारोग्यमनायुष्यमस्वर्ग्यं चातिभोजनम् ।
* अनार्यजुष्टेन पथा प्रवृत्तानां शिवं कुतः ?
* अनिर्वेदः सदा कार्यः ।
* अनुरक्तस्य चिह्नं तद्दोषेऽपि गुणसङ्ग्रहः ।
* अन्तर्दुष्टः क्षमायुक्तः सर्वानर्थकरः किल ।
* अन्नं न निन्द्यात् तद्व्रतम् ।
* अन्नं न परिचक्षीत तद्वृतम् ।
* अपन्थानं तु गच्छन्तं सोदरोऽपि विमुञ्चति ।
* अप्रकटीकृतशक्तिः शक्तोऽपि जनः तिरस्क्रियां लभते ।
* अप्रमत्तः सदा भवेत् ।
* अप्रियस्यापि पथ्यस्य परिणामः सुखावहः ।
* अप्रियस्य च पथ्यस्य वक्ता श्रोता च दुर्लभः।
* अभिमानविहीनानां किं धनेन, किमायुषा ?
* अभ्यासः कर्मसु कौशलमुत्पादयत्येव ।
* अमेध्यो वै पुरुषो यदनृतं वदति ।
* अर्के चेन्मधु विन्देत किमर्थं पर्वतं व्रजेत् ।
* अर्थत्यागोऽपि कार्यस्स्याद् अर्थं श्रेयांसमिच्छता ।
* अर्थमूलौ हि धर्मकामौ ।
* अर्थस्य पुरुषो दासो दासः त्वर्थो न कस्यचित् ।
* अर्थार्थी जीवलोकोऽयम् ।
* अर्थो हि लोके पुरुषस्य बन्धुः ।
* अर्धो घटो घोषमुपैति नूनम् ।
* अर्धो वै एष आत्मनो यत् पत्नी ।
* अर्धो वै एष आत्मनो यत्पत्नी ।
* अलक्ष्मीराविशत्येव शयानमलसं नरम् ।
* अल्पक्लेशं मरणं दारिद्र्यमनल्पकं दुःखम् ।
* अल्पविद्या भयङ्करी ।
* अवश्यमेव भोक्तव्यं कृतं कर्म शुभाशुभम् ।
* अव्यवस्थितचित्तस्य प्रसादोऽपि भयङ्करः ।
* अशान्तस्य मनो भारम् ।
* अश्नुते स हि कल्याणं व्यसने यो न मुह्यति ।
* अहङ्कारविमूढात्मा कर्ताहमिति मन्यते ।
* अहिंसा परमो धर्मः।
सूक्तयः (आकारादिः)
· आकण्ठजलमग्नोऽपि श्वा लिहत्येव जिह्वया ।
· आचरिष्यसि चेत्कर्म महतोऽर्थान् अवाप्स्यसि ।
· आचारः कुलमाख्याति ।
· आचारः परमो धर्मः ।
· आचारहीनं न पुनन्ति वेदाः ।
· आचार्यः कस्मादाचारं ग्राहयतीति ।
· आचार्यवान् पुरुषो वेद ।
· आचार्यशिष्टा याजातिस्सानित्या साजरामरा ।
· आचार्याद्देव खलु विदिता विद्या साधिष्यं प्रापत् ।
· आचार्यो ब्रह्मणो मूर्तिः ।
· आत्मनः प्रतिकूलानि परेषां न समाचरेत् ।
· आत्मोद्धारं विना लोके परोद्धारः सुदुष्करः ।
· आत्मैव ह्यात्मनः साक्षी कृतस्याप्यकृतस्य च ।
· आदानं हि विसर्गाय सतां वारिमुचामिव ।
· आ नो भद्राः क्रतवो यन्तु विश्वतः ।
· आपत्काले च कष्टे च नोत्साहस्त्यज्यते बुधैः ।
· आपदि स्फुरति प्रज्ञा यस्य धीरः स एव हि ।
· आपदां कथितः पन्थाः इन्द्रियाणाम् असंयमः ।
· आरभन्तेऽल्पमेवाज्ञाः कार्यव्यग्रा भवन्ति च।
· आरोहणम् आक्रमणं जीवतो जीयतोऽयनम् ।
· आशा येषां दासी तेषां दासायते लोकः ।
· आहारे व्यवहारे च त्यक्तलज्जः सुखी भवेत्।
सूक्तयः (इकारादिः)
· इदमेव सुबुद्धित्वम् आयादल्पतरो व्ययः ।
· इन्द्रियाणि प्रमाथीनि हरन्ति प्रसभं मनः ।
सूक्तयः (ईकारादिः)
· ईर्ष्या कलहमूलं स्यात् ।
सूक्तयः (उकारादिः)
· उत्तमस्य विशेषेणे कलङ्कोत्पादको जनः ।
· उत्तिष्ठत, जागृत, प्राप्य वरान् निबोधत ।
· उत्पद्यन्ते विलीयन्ते दरिद्राणां मनोरथाः ।
· उदारचरितानां तु वसुधैव कुटुम्बकम्।
· उदिते हि सहस्रांशौ न खद्योतो न चन्द्रमाः।
· उद्धरेत् दीनमात्मानं, समर्थो धर्ममाचरेत् ।
· उद्यमेन हि सिध्यन्ति कार्याणि न मनोरथैः।
· उपदेशो हि न मूर्खाणां प्रकोपाय न शान्तये।
· उपायं चिन्तयेत् प्राज्ञः अपायं च विचिन्तयेत्।
· उष्णो दहति चाङ्गारः, शीतः कृष्णायते करम्।
सूक्तयः (एकारादिः)
· एकः प्रजायते जन्तुः एकः एव प्रलीयते।
· एकयोनीप्रसूतानां तेषां गन्धं पृथक् पृथक् ।
· एति जीवन्तमानन्दो नरं वर्षशतादपि ।
सूक्तयः (ककारादिः)
· कस्यात्यन्तं सुखमुपनतं दुःखमेकान्ततो वा।
· कर्तव्यमेव कर्तव्यं प्राणैः कण्ठगतैरपि ।
· कातर्यं केवला नीतिः शौर्यं श्वापदचेष्टितम् ।
· कामार्ता हि प्रकृतिकृपणाश्चेतनाश्चेतनेषु।
· कार्यकाले दुर्लभः पुरुषसमुदायः ।
· कार्यं निदानाद्धि गुणानधीते ।
· किञ्चित्कालोपभोग्यानि यौवनानि धनानि च।
· कुपुत्रो जायेत क्वचिदपि कुमाता न भवति।
· कुर्वन्नेवेह कर्माणि जिजीविषेत् शतं समाः ।
· कृतं मे दक्षिणे हस्ते जयो मे सव्य आहितः ।
· कृते च प्रतिकर्तव्यम् एष धर्मः सनातनः ।
· क्रियासिद्धिः सत्त्वे भवति महतां नोपकरणे।
· क्षणमुज्ज्वलितं श्रेयः न तु धूमायितं चिरम् ।
· क्षणे रुष्टा क्षणे तुष्टा रुष्टा तुष्टा क्षणे क्षणे।
· क्षिप्रमक्रियमाणस्य कालः पिबति तद्रसम् ।
सूक्तयः (गकारादिः)
· गतानुगतिको लोकः न लोकः पारमार्थिकः ।
· गुणाः पूजास्थानं गुणिषु न च लिङ्गं न च वयः ।
· गुणाः प्रियत्वेऽधिकृता न संस्तवः।
· गुरुतां नयन्ति हि गुणा न संहतिः ।
· गृहीत इव केशेषु मृत्युना धर्ममाचरेत्।
सूक्तयः (चकारादिः)
· चक्रारपङ्क्तिरिव गच्छति भाग्यपङ्क्तिः।
सूक्तयः (जकारादिः)
· जननी जन्मभूमिश्च स्वर्गादपि गरीयसी।
· जलबिन्दुनिपातेन क्रमशः पूर्यते घटः।
· जातस्य हि ध्रुवो मृत्युः।
· जितक्रोधेन सर्वं हि जगदेतद्विजीयते ।
· जीवने यावदादानं स्यात् प्रदानं ततोऽधिकम् ।
· ज्ञानं भारः क्रियां विना ।
· ज्ञानमार्गे ह्यहङ्कारः परिघो दुरतिक्रमः ।
· ज्ञानलवदुर्विदग्धं ब्रह्मापि नरं न रञ्जयति ।
सूक्तयः (तकारादिः)
· तन्मित्रं यदकृत्रिमम् ।
· त्याज्यं न धैर्यं विधुरेऽपि काले।
सूक्तयः (दकारादिः)
· दारिद्र्यदोषो गुणराशिनाशी।
· दीर्घसूत्री विनश्यति ।
· दुःखं त्यक्तुं रूढमूलो हि अनुरागः ।
· दूरतः पर्वतो रम्यः ।
· दैवमेव हि साहाय्यं कुरुते सत्त्वशालिनाम् ।
· दैवे दुर्जनतां गते तृणमपि प्रायेण वज्रायते।
सूक्तयः (धकारादिः)
· धर्म जिज्ञासमानानां प्रमाणं परमं श्रुतिः ।
· धर्मलोपो महांस्तस्य कृते ह्यप्रतिकुर्वत ।
· धर्मो रक्षति रक्षितः।
· धर्मार्थकाममोक्षाणाम् आरोग्यं मूलकारणम् ।
सूक्तयः (नकारादिः)
· न कञ्च न वसतौ प्रत्याचक्षीत ।
· न कालमतिवर्तन्ते महान्तः स्वेषु कर्मसु ।
· न गृहं गृहमित्याहुः गृहिणी गृहमुच्यते।
· न जातु कामः कामानामुपभोगे न शाम्यति।
· न जातु कामः कामानाम् उपभोगे न शाम्यति।
· न तद् दानं प्रशंसन्ति ये न वृत्तिर्विपद्यते ।
· न नश्यति तमो नाम कृतया दीपवार्तया ।
· न रत्नम् अन्विष्यति मृग्यते हि तत्।
· न वक्तुमिच्छन्ति मृषा हितैषिणः ।
· न वञ्चनीयाः प्रभवोऽनुजीविभिः ।
· न वारिणा शुद्ध्यति चान्तरात्मा ।
· न विश्वसेत् अविश्वस्ते विश्वस्ते नाति विश्वसेत्।
· न शक्या हि स्त्रियो रोद्धुं प्रस्थिता दयितं प्रति ।
· न हि कल्याणकृत् कश्चित् दुर्गतिं तात गच्छति ।
· न हि कृतमुपकारं साधवो विस्मरन्ति ।
· न हि दुष्करमस्तीह किञ्चदध्यवसायिनाम् ।
· न हि निर्विण्णमागम्य कश्चित् प्राप्नोति शोभनम् ।
· न हि सर्वः सर्वं जानाति ।
· न ह्यमूला जनश्रुतिः।
· न ह्येको भागः कुक्कुट्याः पाकाय, अपरो भागः प्रसवाय कल्पते ।
· नाकवित्वम् अधर्माय ।
· नाकार्यमस्ति क्षुद्रस्य नावाच्यं विद्यते क्वचित् ।
· नाद्रव्यविहिता काचित् क्रियाभवति शोभना ।
· नाधनो धर्मकृत्या नि यथावदनुतिष्ठति ।
· नायं लोकोऽस्त्ययज्ञस्य कुतोन्यः कुरुसत्तम ।
· नायं लोकोऽस्ति न परो न सुखं संशयात्मनः ।
· नाराजके जनपदे योगक्षेमः प्रवर्तते ।
· नासमीक्ष्य परं स्थानं पूर्वमायतनं त्यजेत्।
· नास्तिह्रीरशनार्थिनः ।
· निरस्तपादपे देशे एरण्डोऽपि द्रुमायते।
· निरीहो नाश्नुते महत् ।
· निसर्गः हि धीराणां यदापद्यधिकं धृढम् ।
· निस्सारस्य पदार्थस्य प्रायेणाडम्बरो महान् ।
· नीचो वदति न कुरुते, वदति न साधुः करोत्येव ।
· नीचैर्गच्छत्युपरि च दशा चक्रनेमिक्रमेण॥
· नैतादृशं ब्राह्मणस्यास्ति वित्तं यथैकता समता सत्यता च।
सूक्तयः (पकारादिः)
· पदं हि सर्वत्र गुणैर्निधीयते ।
· पयः पानं भुजङ्गानां केवलं विषवर्धनम्।
· परस्परं भावयन्तः श्रेयः परमवाप्स्यथ ।
· पराधीने परं दुःखं, स्वाधीने तु महत्सुखम् ।
· परान् समुपसेवेत, न सेव्येत परं परैः ।
· परान्नं दुर्लभं लोके शरीराणि पुनः पुनः॥
· परोपकारः पुण्याय पापाय परपीडनम् ।
· परोपकाराय सतां विभूतयः।
· पर्वतखनने मूषकोपलब्धिः।
· पाणौ पयसा दग्धे तक्रं फूत्कृत्य पिबति पामरः।
· पुण्यस्य फलमिच्छन्ति पुण्यं नेच्छन्ति मानवाः ।
· पृथिव्यां त्रीणि रत्नानि जलमन्नं सुभाषितम् ।
· प्रकृत्यमित्रा हि सतामसधवः ।
· प्रमादः सम्पदं हन्ति ।
· प्रियञ्च नानृतं ब्रूयात् एष धर्मः सनातनः।
· प्रियवाक्यप्रदानेन सर्वे तुष्यन्ति जन्तवः।
· प्रेमयुक्तमितरेतराश्रयम् ।
· पङ्को हि नभसि क्षिप्तः क्षेप्तुः पतति मूर्धनि ।
· पञ्चभिः मिलितैः किं यत् जगतीह न साध्यते ।
सूक्तयः (बकारादिः)
· बलीयसी केवलमीश्वरेच्छा।
· बुद्धिर्यस्य बलं तस्य।
· बुभुक्षितं न प्रतिभाति किञ्चित्।
· बुभुक्षितः किं न करोति पापम्।
· बृहत्सहायः कार्यान्तं क्षोदीयान् अपि गच्छति ।
· ब्राह्मणस्य तु देहोयं नोपभोगाय विद्यते ।
सूक्तयः (भकारादिः)
· भवन्ति नम्रास्तरवः फलोद्गमैः।
· भिक्षुकाः सन्तीति शालयो नोप्यन्ते, स्थालयो नाधिश्रीयन्ते ।
· भोजनं कुरु दुर्बुद्धे मा शरीरे दयां कुरु।
सूक्तयः (मकारादिः)
· मन एव मनुष्याणां कारणं बन्धमोक्षयोः।
· मनः पूतं समाचरेत्।
· मनसि च परितुष्टे कोऽर्थवान् को दरिद्रः।
· मनस्वी कार्यार्थी न गणयति दुःखं न च सुखम् ।
· मनोरथानां न समाप्तिरस्ति ।
· मनोरथानाम् अतटाः प्रवाहाः ।
· महाजनो येन गतः स पन्थाः ।
· महारम्भः कृतधियस्तिष्ठन्ति च निराकुलाः॥
· मा गृधः कस्यस्विद्धनम्।
· मानो हि महतां धनम्।
· मार्गारब्धाः सर्वयत्नाः फलन्ति ।
· मितं सारञ्च वचो हि वाग्मिता।
सूक्तयः (यकारादिः)
· यत्र नार्यस्तु पूज्यन्ते रमन्ते तत्र देवताः।
· यत्र विद्वज्जनो नास्ति प्राज्ञस्तत्राल्पधीरपि ।
· यदध्यासितमर्हद्भिस्तद्धि तीर्थं प्रचक्षते ।
· यद्धात्रा निजभावपट्टलिखितं तन्मार्जितुं कः क्षमः।
· यद्यपि शुद्धं लोकविरुद्धं नाकरणीयं नाचरणीयम्।
· यया कया च विधया बह्वन्नं प्राप्नुयात् ।
· यस्यागमः केवलजीविकायै तं ज्ञानपण्यं वणिजं वदन्ति ।
· याज्ञा मोघा वरमधिगुणे नाधमे लब्धकामा ।
· यादृशी भावना यस्य सिद्धिर्भवति तादृशी ।
· योग्यत्वाद् यः समुत्कर्षो निरपायः सः सर्वथा ।
· यो यद्वपति बीजं हि लभते सोऽपि तत्फलम् ।
· योऽर्थे शुचिस्सः हि शुचिर्न मृद्वारिशुचिः शुचिः ।
सूक्तयः (रकारादिः)
· रक्तं पुरुषं स्त्रियः परिभवन्ति ।
· रिक्तः सर्वो भवति हि लघुः पूर्णता गौरवाय ।
सूक्तयः (लकारादिः)
· लोकहितं मम करणीयम् ।
· लोकाः समस्ताः सुखिनो भवन्तु।
सूक्तयः (वकारादिः)
· वक्तारो दर्दुरा यत्र, तत्र मौनं हि शोभनम्।
· वचस्तत्र प्रयोक्तव्यं यत्रोक्तं लभते फलम्।
· वरं विरोधोऽपि समं महात्मभिः ।
· वसुधैव कुटुम्बकम्।
· वस्तुदोषमनादृत्य गुणांश्चिन्वन्ति तद्विदः ।
· विकारहेतौ सति विक्रियन्ते येषां न चेतांसि त एव धीराः ।
· विद्यया अमृतमश्नुते।
· विद्या मित्रं प्रवासेषु भार्या मित्रं गृहेषु च ।
· विद्याधनं सर्वधनप्रधानम्।
· विद्याधनं सर्वधनात् प्रधानम्।
· विद्याविहीनः पशुः।
· विवेकभ्रष्टानां भवति विनिपातः शतमुखः ।
· विश्वसयत्याशु सतां हि योगः ।
· वृत्तेन हि भवत्यार्यो न धनेन न विद्यया ।
· व्यवहारेण हि जायन्ते मित्राणि रिपवस्तथा।
· व्याधितस्यौषधं मित्रं धर्मो मित्रं मृतस्य च ।
सूक्तयः (शकारादिः)
· शठे शाठ्यं समाचरेत्।
· शत्रवो यान्ति मित्रत्वं विशुद्धे सति चेतसा ।
· शत्रोरपि गुणा वाच्याः दोषा वाच्या गुरोरपि ।
· शरीरं पातयामि कार्यं वा साधयामि।
· शास्त्रं हि निश्चितधियां क्व न सिद्धमेति।
· शिरो वा तद्यज्ञस्य यदातिथ्यम् ।
· शीलं हि सर्वस्य नरस्य भूषणम् ।
· शुद्धा हि बुद्धिः किल कामधेनुः ।
सूक्तयः (सकारादिः)
· स तु भवति दरिद्रो यस्य तृष्णा विशाला।
· सतां हि वाणी गुणमेव भाषते ।
· सत्यश्रमाभ्यां सकलार्थसिद्धिः ।
· सत्यं ब्रूयात् प्रियं ब्रूयात् न ब्रूयात् सत्यमप्रियम्।
· समूलो वा परिशुष्यति यदनृतं वदति ।
· सर्वः स्वार्थं समीहते।
· सर्वथा सुकरा मैत्री, दुष्करं परिपालनम् ।
· सर्वमतिमात्रं दोषाय ।
· सर्वे भद्राणि पश्यन्तु मा कश्चिद् दुःखभाग्भवेत्।
· सर्वे भवन्तु सुखिनः सर्वे सन्तु निरामयाः।
· सर्वेषामपि शौचानाम् अर्थशौचं परं स्मृतम् ।
· सर्वेषु भूतेषु दया हि धर्मः ।
· सहते विपत्सहस्रं मानी नैवापमानलेशमपि ।
· सहसा विदधीत न क्रियाम् अविवेकः परमापदां पदम् ।
· सिद्ध्यन्ति कुत्र सुकृतानि विना श्रमेण ?
· सुतप्तमपि पानीयं शमत्येव पावकम्।
· सुदुर्लभाः सर्वमनोरमा गिरः ।
· सुलभा रम्यता लोके दुर्लभं हि गुणार्जनम् ।
· सुलभो हि द्विषां भङ्गः दुर्लभा सत्स्ववाच्यता ।
· सोत्साहानां नास्त्यसाध्यं नराणाम् ।
· स्मृत्वा स्मृत्वा याति दुःखं नवत्वम् ।
· स्वदेशे पूज्यते राजा विद्वान् सर्वत्र पूज्यते ।
· स्वे स्वे कर्मण्यभिरतः संसिद्धिं लभते नरः ।
· सङ्घे शक्तिः कलौ युगे ।
· सन्तोषं जनयेत् प्राज्ञः तदेवेश्वरपूजनम् ।
· सन्दीप्ते भवने न कूपखननं प्रत्युद्यमः कीदृशः ?
· सम्भावितस्य चाकीर्तिः मरणात् अतिरिच्यते ।
· संसर्गजाः दोषगुणाः भवन्ति ।
सूक्तयः (हकारादिः)
· हता नीरसनाथा स्त्रीः ।
· हन्त्यनर्थं पराक्रमः ।
· हितं मनोहारि च् दुर्लभं वचः ।